Jak na výpady vzad

07.10.2021 | Trénink

Cvičíme hodně a cvičíme rádi, ale děláme to správně? Jak máme dýchat, a které svaly zatínat, aby cvičení mělo největší efekt? Pojďme se dnes podívat na jeden z nejlepších cviků pro zvednutí zadečku, pojďme se zaměřit na výpady.

Výpadů je několik druhů, dopředu, dozadu, do boku, do kříže a možná ještě několik dalších. Ve všech případech zapojuje výrazně nohy a zadeček, ale právě výpady vzad mají největší efekt pro nadzvednutí zadečku.

Pozor na chyby v provedení

Při výpadu vzad je velmi důležité, aby záda zůstala rovná s pánví. Nepředkláníme se dopředu ani dozadu. Dále je velmi důležité, aby koleno přední nohy nešlo před špičku, pak je na koleno vyvíjen velký tlak a po nějaké době může začít bolet a to rozhodně nechceme. Zadní nohu dáváme dozadu do takové vzdálenosti, abychom udrželi balanc. Vůbec nevadí, pokud jsme začátečníci a náš výpad není nijak široký, časem se to jistě zlepší. Musíme si ale dávat pozor, aby přední noha zůstávala nejlépe v pravém úhlu mezi lýtkem a zadní stranou stehna. Pokud máme zkrácené svaly a pravého úhlu nedosáhneme, tak opět nevadí, úhel může být i větší, než pravý úhel. Problém nastává, pokud úhel zmenšujeme, jelikož pak se různě křivíme a koleno nám utíká před špičku.

Dýchání a zapojení svalů

Dýchání při cvičení je velmi důležité, jelikož nám pomáhá správně zapojit svaly a hlavně při správném dýchání je cvičení o něco snazší. Pokud si při nějakém cviku nejsme jisti, jak správně dýchat, tak výdech provádíme vždy v těžší fázi cviku. U výpadů je to tedy, když jdeme z pokleku směrem nahoru. Dolů nádech a nahoru výdech. Lze předpokládat, že při správném zatnutí svalů je daný cvik více efektivní. U výpadů dbáme, abychom měli stále zatnuté bříško, což nám pomáhá udržet balanc a tělo v rovné pozici. Dále když jsme v pokleku, snažíme se zadeček opět zatnout, chvíli vydržet a povolit. Při návratu do rovného postoje zadeček zase na chvíli zatneme.

Zdroj: Johanka Mo, fitnessmag.com






Celkem 0 komentářů

Reklama

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat