Chtít shodit kila během jednoho měsíce je přehnané

09.10.2021 | Hubnutí

Každý den jsou sociální média zahlcena reklamami značek, nabízející produkty, které slibují, že pokud se budeme řídit stanoveného postupu nebo plánu, můžeme ztratit 5, až dokonce 20 kilo za jeden měsíc.

Jestliže před sebou ještě k tomu máme první schůzku, větší rodinné shledání, svatbu nebo jinou významnou událost, tak je daleko lákavější a jednodušší tomuto tvrzení uvěřit. Ale kolik můžeme opravdu shodit za 30 dní, pokud nám jde o zdravé hubnutí s dlouhodobými výsledky? 

Hlavně s rozumem

Během jednoho měsíce by se dalo rozumně předvídat ztrátu 3–⁠4,5 kilogramu, a to pokud byste dodržovali docela přísný plán. Ztrátě půl kila tuku se rovná cca 4 500 kalorií. Abychom shodili 1 kilo týdně, musíme vypustit cca 1 000 kalorií za den. To můžeme provést buď snížením spotřebovaných kalorií jídlem, nebo zvýšením spálených kalorií během tréninku. Samozřejmě že to může být přibližné. Budeme-li tedy chtít takto hubnout, musíme se ujistit, že náš kalorický příjem je menší, nebo výdej větší než předtím. To je taky důvod, proč nejúspěšnější v dietách jsou ti, kteří si vedou nějaký stravovací deník. Může to být tak jednoduché jako kus papíru nebo nejlépe aplikace v telefonu, jako jsou například kalorické tabulky.

Občas není na škodu počítání kalorii

Počítání každého sousta, by se mohlo zdát zdlouhavé, ale je to osvědčený způsob, pro ty co se snaží dodržovat stravu a vyhnout se zažitým vzorcům chování, kdy bezmyšlenkově pojídají nebo se přejídají ve stresujícím období, což vede k přebytečným kaloriím uložených v podobě tukových zásob. Odebrat 1 000 kalorií za den, se může zdát skličující, ale když se nad tím zamyslíte, pokud jde o přidání si druhé porce, krajíců chleba navíc, vrchovatý nános másla, zbytečné sladkosti a podobně, je snadné vidět, kde se dají udělat drobné změny, abychom se drželi tohoto čísla. Dobrou zprávou určitě je, že nemusíte nutně začínat na čísle 1 000, ale klidně zkuste na začátek odebrat jen 200–⁠300 kalorií, a poté co týden nebo dva postupně ubírat dalších 200–⁠300.

Cvičení je základ

Nezapomeňte, že tyto kalorie si můžeme ubrat v kuchyni nebo spálit tréninkem. Chceme-li směřovat ke snížení 1 000 kalorií, měli bychom se zaměřit na mírné cvičení 5 dní v týdnu. Celkový počet spálených kalorií bude záviset na Vašem pohlaví, hmotnosti, a intenzitě a délce tréninku. Zde je jen několik obecných příkladů na cca 70 kg vážící osobě.

Běh na běžícím pásu po dobu 20 minut: 230 kalorií

Eliptický trenažer po dobu 30 minut: 180 kalorií

Plavání prsa po dobu 30 minut 190 kalorií

Kickboxing po dobu 30 minut: 350 kalorií

Rada jíst méně a hýbat se více, může znít banálně, ale je to nejlepší způsob jak uvažovat. Dietní plány, které slibují úbytek na váze 10 kil za měsíc, budou pravděpodobně vyžadovat, abyste v tréninku zacházeli až za své hranice nebo jedli méně než je doporučený denní limit a hlavně než je zdrávo. Akademie medicíny a intenzivní péče doporučuje, aby ženy nikdy nejedly méně než 1 200 kalorií a muži nikdy méně než 1 800 kalorií za den.

Zdroj: Johanka Mo, http://www.medical-academy.cz/cla/






Celkem 0 komentářů

Reklama

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat